Obsah kurzu
Pracovné postupy pre systém QASIDA
O lekcii

Prístup k oknu Výdaj

  1. Navigácia: Modul Sklady, voľba Skladová evidencia, položka Výdaj.

Účel okna Výdaj

  • Slúži na výdaj produktov v skladových cenách medzi organizačnými štruktúrami firmy.
  • Môže byť podmienená vyplnením žiadanky.

Pracovný postup pre vytvorenie výdajky

  1. Výber skladu:
    • Pomocou vyberača zvoľte sklad, z ktorého sa budú produkty vydávať.
  2. Vytvorenie hlavičky výdajky:
    • Kliknite na akciu Pridať.
    • Číslo dokladu: Generuje sa automaticky po zápise hlavičky na základe číselného radu.
    • Druh dokladu: Vyberte, či sa jedná o internú výdajku alebo inú kategóriu.
    • Dátum vystavenia: Zadajte ručne alebo pomocou vyberača, musí byť v intervale, v ktorom sklad pracuje (napr. apríl 2024).
    • Prevodka: Ak zaškrtnuté, zobrazia sa ďalšie údaje potrebné na vytvorenie príjemky prevodky.
      • Vydané pre sklad: Vyberte z vyberača skladov, ktoré sú v rovnakom období ako výdajka.
      • Druh dokladu pre príjemku: Vyberte príslušný druh dokladu.
    • Organizačná štruktúra a ekonomický objekt: Vyberte z číselníka.
    • Interný kód a názov firmy: Vyplňte interný kód, názov firmy sa dotiahne automaticky.
    • Schválil a prevzal: Vyberte zodpovedné osoby, ak sú určené.
    • Výrobná zákazka: Vyplňte, ak druh dokladu vyžaduje pohyb na zákazku.
    • Cenník a ďalšie údaje: Predplní sa automaticky, ak je definovaný pri zajevidovaní príslušného dodávateľa.
    • Druh dopravy a dodacie podmienky: Majú štatistický informačný charakter, vyberte podľa potreby.
    • Voliteľné údaje: Vyplňte, ak sú relevantné.
    • Kliknite na Zapísať pre uloženie hlavičky výdajky.
  3. Naplnenie položiek výdajky:
    • Prejdite na záložku Položky výdajky.
    • Kliknite na akciu Pridať.
    • Kód produktu alebo produktov: Vyberte z vyberača.
    • Názov produktu, množstvo, skladová cena: Automaticky sa doplnia.
    • Organizačná štruktúra a ekonomický objekt: Vyplňte podľa potreby.
    • Účtovný druh: Automaticky predvolený.
    • Kliknite na Zapísať pre uloženie položky.
    • Opakujte pridávanie položiek podľa potreby.

Postup pre vytvorenie stornovýdajky

  1. Vytvorenie hlavičky stornovýdajky:
    • Kliknite na akciu Pridať.
    • Zaškrtnite políčko Storno.
    • Vyberte doklad, ktorý má byť stornovaný podľa čísla.
    • Automaticky sa doplnia všetky údaje z pôvodnej výdajky.
    • Kliknite na Zapísať pre uloženie hlavičky stornovýdajky.
  2. Naplnenie položiek stornovýdajky:
    • Prejdite na záložku Položky stornovýdajky.
    • Kliknite na akciu Storno.
    • Vyberte položky pre dané storno.
    • Kliknite na Zapísať pre uloženie stornových položiek.

Sledovanie výdaja

  • Sledovanie výdaja je prepínač pri definovaní skladu v skladových číselníkoch.
  • Ak je zvolené, systém sleduje fyzické vydanie produktov zo skladu.
  • Môžete to overiť v číselníku skladov.

Doplnkové informácie

  • Záložka Vydané: Zobrazí sa len ak je sledovanie výdaja nastavené pre sklad.
  • E-dokumenty: Možnosť pridať skenované dokumenty k danému pohybu.