Obsah kurzu
Pracovné postupy pre systém QASIDA
O lekcii
  1. Otvorenie modulu a výber skladu:
  • Prejdite do modulu Sklady.
  • Vyberte sekciu Skladová evidencia a potom Dodacie listy.
  • Vyberte sklad, pre ktorý chcete vytvoriť dodací list.
  • Môžete tiež zvoliť obdobie, v ktorom budete pracovať.
  1. Tvorba dodacieho listu:
  • Z predajnej objednávky:
    • Prejdite do okna Predajná objednávka.
    • Vyberte akciu Dodací list alebo Rýchly dodací list.
  • Ručne:
    • Zvoľte sklad, kliknite na akciu Pridať a vyplňte potrebné polia:
      • Druh dokladu.
      • Dátum vystavenia.
      • Dátum dodania.
      • Odberateľa (podľa kódu alebo názvu firmy).
      • Ďalšie údaje z hlavičky dodacieho listu.
    • Kliknite na Zapísať a pridajte položky.
  1. Pridávanie položiek:
  • Vyberte produkty z číselníka produktov (podľa kódu produktu alebo názvu).
  • Ak ide o službu (neskladový pohyb), zadajte to v produkte.
  • Zvoľte sadzbu a zapíšte.
  1. Sledovanie výdaja:
  • Ak máte v číselníku skladu nastavené sledovanie výdaja, záložka Vydané bude aktívna.
  • Táto záložka slúži na to, aby skladník mohol sledovať výdaj a potvrdiť, že všetko bolo vydané.
  • Ak sklad nesleduje výdaj, záložka Vydané bude skrytá.
  1. Prehľad dodacích listov:
  • V záložke Prehľad vidíte všetky dodacie listy za daný sklad alebo za všetky sklady.
  • V záložke e-Dokumenty môžete pridávať skeny a dokumenty v rôznych formátoch.
  1. Úpravy dodacieho listu:
  • Úpravy alebo zmeny druhu dokladu zvyčajne nepovoľujeme.
  • Zmena je možná len za určitých podmienok (napr. interný alebo externý doklad).
  • Ak chcete zmeniť dátum vystavenia, zobrazí sa hláška, či chcete upraviť cenu, rabat alebo cenník na položkách dodacieho listu.
  1. Vytváranie neodpisovaného dodacieho listu:
  • Ak na sklade nie je dostatočné množstvo a potrebujete vytvoriť dodací list, je to možné cez neodpisovaný dodací list.
  • Je potrebné vykonať viacero nastavení a setupov, ktoré nájdete cez pomoc F1 a možnosť Neodpisovaný dodací list.
  1. Stornovanie dodacieho listu:
  • Pridajte nový dodací list cez akciu Pridať.
  • Zvoľte fajku pre akciu Storno a vyberte stornovaný doklad z vyberača.
  • Údaje z dodacieho listu sa predplnia.
  • Kliknite na Zapísať, prejdite na položky a kliknite na akciu Storno.
  • Vyberte položky, ktoré chcete stornovať, a kliknite na Zapísať.
  1. Generovanie faktúry z dodacieho listu:
  • Z dodacieho listu môžete vygenerovať odberateľskú faktúru.
  • Vyplňte potrebné údaje (kód, druh dokladu, dátumy) a vygenerujte faktúru.
  • Ak ide o dodací list od dodávateľa, môžete vygenerovať príjemku.
  1. Evidencia údajov pre Intrastat:
  • Kliknite na akciu Intrastat, otvorí sa okno Intrastat údaje.
  • Kliknite na akciu Predplniť alebo zadajte údaje manuálne.
  • Ak nemáte zadané obdobie, pridajte ho cez Sklady > Hlásenia > Intrastat hlásenia.